
Mitt laptopbord är verkligen underbart. Nu kan jag sitta var som helst i lägenheten och jag slipper få ont överallt när jag skriver! Måste greja nåt slags kant till nederdelen på det bara, för laptopens tassar fixar inte riiiktigt att hålla kvar datorn med den här lutningen. Kasar lite emellanåt.
Nu har jag haft min Lusevän här ett dygn. IKEA var en hit, förutom laptopbordet blev det en ny turkos leksakskasse och ett stort blått platsunderlag att ha matskålarna på åt katterna, en svart löpare till soffbordet, samt en blå stilig grillvante.
Idag blev det en skön dag med Lusshopping, jag köpte ett par pilotsolbrillor som jag blev outhärdligt cool i *asg* och så milkshake på det där stället som Emma tipsade om. UNDERBARA milkshakes! Mmm...
När jag följt Lusen till tåget gick jag hem, gjorde en kopp kaffe och nu sitter jag här. Om en timmes tid ska jag hem till Vonna och Gonkan.
Katterna har blivit odärgligt bortskämda den här Lusvistelsen, vi lekte massor med dem igårkväll och skrattade så vi grät, Lusen har borstat och borstat Zombie tills han var ehtl slut, och det har mysts läskigt mycket. Fint! Nöjda trötta kisar nu.
Imorgon är det påskafton. Inget större landmark i mitt traditionsförvirrade liv. Förra året var Bella här, tjejen jag dejtade ett kort tag. Blev iiinte mycket påskande då, men var på det stora en gryyyyym påskafton. *heheheee*
Nå, hm. Morgondagen kommer att vara alldeles anständig. Jag ska skriva pjäs och telefondejta syster Elin. :)
På söndag blir det minipåskfirande med mamma.
Jag tänker mycket på jobbet jag sökte igår... ett alldeles alldeles underbart sådant, som verkligen skulle passa mig som hand i handske och som skulle vara ljuvligt att få... jag svär, om de bara kallar mig till intervju så ska jag verkligen VERKLIGEN göra ALLT för att få det! *drömmande*
För övrigt överväger SOMLIGA att jobba i norrland över sommaren och inte här hos mig, vilket jag anser vara ett fruktansvärt misstag och helt ODRÄGLIGT att ens TÄNKA på... *plutar med underläppen*
Snälllllllla gööööör det inteeeeeee...
Vad är det för ett jobb? nu blir jag nyfiken!
SvaraRaderaTur att jag slutade läsa precis där efter ordet drömmande..
Det tror jag inte alls att du gjorde...
SvaraRadera