
Om cirka en timme kommer Lusen och vi ska åka ut till det nya stora IKEA:t för några timmars förlustelser. Ska bli superskoj! Vet inte vad det är med folk som inte gillar IKEA, det är ju superkul att traska omkring där. Givetvis med rätt sällskap. Kan tänka mig att det är lite så folk känner för Gekås i Ullared också, även fast jag tror att jag hade mördat allt folk som var överallt. Det gäller iofs folk på IKEA med, så vi får hoppas det inte är för trångt där idag. Skärtorsdag... nä, folk jobbar väl idag? Normalt folk alltså, såna som inte är lärare?
Hm. Anyhow. Som den förrtymda superkvinnan kommenterade i mitt tidigare inlägg så har nog kalenderpreferenserna att göra med generationsklyftor. :) Fast vi tillhör faktiskt samma generation, Laser! ;)
Nå, de fyra åren kan göra mycket, det förstod jag under åren emd Emma. Jag hade fler kulturella likheter med hennes storasystrar än med henne. Hon är lika gammal som Laser.
"Trolltider" visades första gången 1979, då var jag inte ens född. Sen gick det i repris första gången 1985, då var jag fem år och minns utmärkt. Tex att jag lekte "Trolltider" med mina bästa kompisar Jesper och Daniel på Trollebo, mitt älskade dagis. (Jo, det hette faktiskt Trollebo, trollen går som en röd tråd genom mitt liv...) Sedan gick "Trolltider" i repris IGEN 1994, och sedan kom det på dvd, och det är där jag kommer in i bilden på allvar. :)
Om jag får barn ska de små liven utan tvekan introduceras för denna underbara saga. Alvin med småsyskon kommer inte heller att komma undan, vänta bara, snart är han gammal nog...
Hittade kattkräk på en matta i morse, och en klump jord från palmen en bit därifrån. Min teori är att somliga (inga namn nämnda) käkat en massa jord inatt, sen foder, och sen sprungit runt på sitt vanliga sätt och dampat. Därav blööärrgh.
Lättupptorkat och inget äckligt alls, konstigt nog. Eller så är det jag som börjar bli småbarnsmamma. :P
Och det är ändå inget emot snuskeerierna Elin berättar om från sin praktik. Under gårkvällens samtal utbrast jag säkert tio gånger: Men fyyy ditt jobb är så äääckliiiigt!
Hur fan kan folk vilja bli sjuksköterskor? Nå, det är ju tur för oss andra. :)
Gårdagen innehöll också ett långt bra samtal med syster Linn, kort besök hos mamma och Tofsen, upphämtning av nyvårfixad cykel och en låååång underbart energiboostande cykeltur. Den vanliga rundan, runt pildammarna, nerom Ribban och Slottsstaden och så hem. Vår!!!
Jag ska försöka skriva nåt mer insiktsfullt inlägg i debatten om nylästa boken på ItsLearning (tråååkigt meningslöst skitdiskuterandeeee) och sen skriva lite pjäs. Sen borde Lusselelle vara här.
Nånting händer. Hm..
Hm..vänta här nu..Det där med Trollebo tycker jag att jag känner igen. Vart ligger det!? Eller så är det bara ett populärt namn på fsk-avdelningar:P Eller hette hela förskolan det?
SvaraRaderaTrollebo låg i Eslöv, det revs tragiskt nog för typ tio år sedan. Det var en s.k. "barnstuga", dvs inte en förskola. Två avdelningar; Pärlan och Musslan, varav jag givetvis gick på Pärlan. Förskola är det kanske i dagens bemärkelse, ja. Då hade vi bara en sk sexårsgrupp några timmar om dan, när vi var för oss själva med vissa lärare och tränade skolsaker typ. Dagis med inbyggd miniförskola. Alla dagis i Eslöv, åtm då, hette alltid nåt med -bo. Fritidset jag flyttades till när jag blev för gammal för Trollebo hette tex Västerbo. :)
SvaraRaderaHaha. Så fantasifullt.
SvaraRaderaKänns som att det är nåt mer ställe som heter Trollebo..
Barnstuga..du låter gammal du!;P
Japp, skitgammal! ;) men det gör inget för jag har från säkra källor att flator går igång på skitgamla lärare. Så jag ser dte mer som ett plus. :P
SvaraRaderaHa ha ha. Så då finns det hopp även för dej alltså! Tyvärr får du nog vänta till du blivit sisådär 3 ggr så gammal som dina elever;)
SvaraRadera