
Det regnar. Ett stillsamt vårregn, men lik förbannat regn. Vilket är bra, för det är sjukt svårt att koncentrera sig på att jobba inomhus när solen strålar där ute. Igår var det syperfint vårväder, och jag promenerade förbi Oasen och köpte 20 stiliga röda och gula tulpaner till bästaste vännen Moa, sedan möttes vi på Kronprinsen och gick hem tillsammans. Alvinlek, fetaost och choklad, och Alvin fick en brandbil av moster (mycket uppskattad) och sedan pratpratprat.
Jag hade hunnit läsa ut "AlieNation is my nation" innan jag gick ut, och när jag kollade nyss hade lärarna fortfarande inte lagt ut några nya diskussionstrådar, så jag är ikapp. *skönt*
Köpte ju "Trolltider" på dvd för några veckor sedan, och nu har jag börjat se den. Jag blir helt rysig i kroppen av den underbara sagomusiken, låter lite som introt till "Kåldolmar och kalsipper", de underbara skogskulisserna och den sköna storyn. Och helt underbara skådespelare!
Alla idioter som tjatar om "Mysteriet på Greveholm" och såm skit, är kulturlösa freaks. DETTA är hur en julkalender ska vara! Underbart!!! Kan inte vänta tills jag får visa den för mamma.
Imorgon kommer min Lus och det blir IKEA! Jaaaa! :D
Jag är uppmärksammare än nånsin på Cacao. Jag har en känsla i magen av att han är sämre, kanske det lutar åt Osthimlen nu? Usch, oroar mig för hur det ska gå med Puck då, hur han ska fixa att vara ensamgris. Vi får se. Det är ju inte rätt att skjuta upp en nödvändig avlivning för ett friskt djurs skull heller. *suck* Efter påsk kanske? Ska maila Emma och höra vilka dagar hon kan. Är nog dax nu...
Jag tror det är två olika julkalendergenerationer;P Greveholm var grymt bra! Trolltider har jag inga minnen av..
SvaraRadera