Sisådär - årets deklaration snabbt och lätt avklarad. Tack och lov för internetdeklaration, och tack och lov för avdrag för resor till jobbet. Jag har 346 kr i kvarskatt nu, efter avdraget. Var orolig det skulle bli värsta skattesmällen nu, eftersom jag gick upp i heltid i augusti, men lyckligtvis inte. :) Läste på lillasysters blogg att hon har FEM spänn i kvarskatt! *skrattar* Ja gud ja. Byråkratin at its best...
Jag sökte ett svinspännande jobb igår. Vill inte prata för mkt om det, för jag kommer aldrig att få det, men drömma är trevligt...
Idag sökte jag en lägenhet hos Heimstaden - på Kirseberg. Lika stor som den jag har, men - hos Heimstaden och på Kirseberg. Och det såg ut att vara balkong. Vi får väl se om de kallar till visning, känns inte så. Men man måste ju vara aktiv. Jag söker allt jag kan hitta på Sorgenfri, för det är ett annat av de ställen i Malmö jag gärna vill tillbaks till. Båda är ställen där jag bott tidigare. Hm. undrar vad det betyder?
Tanken på att Laser tänker försvinna från världens yta i nästan en evighet (en dryg vecka) känns deprimerande, men jag får iaf träffa henne imorgon en stund. Yay! :D
På fredag ska jag laga mat till Emman och om jag har tur ska jag få träffa Ågust på lördag, om hon inte ska jobba. *hoppas*
Snart påsklov. Ska bli sååå skönt. På nåt konstigt sätt känns det som att det är en evighet sedan sportlovet, fast det bara är en månad. Tiden går så fort nu, och ändå så sakta. Jag blir aldrig riktigt klok på det där. Parallella spacejumps.
Idag presenterade jag pjäsidén för tekniktreorna, och det blev riktigt jävla bra bemötande! Alltid samma enorma kick när det blir så då jag skrivit något, och jag fick värsta energiboosten - så nu har jag snart skrivit första 2 scenerna redan. :) Men de första går alltid fortast, så jag ska inte kaxa mig för mycket. Men det är roligt, och peppen växer ju när kidsen (skådisarna) är sugna!
För övrigt är jag grymt pms:ig. Jag är "nussled" (ett ord Emma lärde mig, betyder typ drullig, klantig, fumlig), tappar saker hela tiden - tex en halv flaska matolja nyss vilket ledde till låååååhåååhåånga ramsor av svordomar, könsord och vrål. Och så gör det mesta lite ont och jag känner mig uppsvullen och lätt illamående.
Och gråtmild. Stööön. Jag lånade Vonnas eländiga "Sex and the city"-långfilmen när jag var där och tog in posten idag, tänkte jag skulle se klart den.
(Felicia och jag försökte se den två gånger men vi hånglade sönder den alla gångerna och jag hade bara ytterst vaga minnen av första halvtimmen.)
Nå, nu såg jag den och den var väl.. okej. Lite för mycket löjliga tråkiga poänglösa märkeskläder (OINTRESSAAAAAANT!!!!) och tjat om väskor, skor och töntiga brudklänningar (det måste vara den mest heterosexuella tjejfilmen i världen) men själva intrigerna fick mig att gråta flera gånger. Håhåjaja. Tur det bara var katterna och jag här. Pinsamt...
Men å andra sidan bölar jag för allt nu. En söt hund på tåget som ville bli klappad. Videon av Zombie som jag har i mobilen, när han gosar med en tygmus indränkt i kattmynta. Fina sms. Fina elever. Ja. Jag är en fåntratt. Men det går snart över.
Nu ska jag skriva in det jag pstadkommit av pjäsen på datorn och sen blir det nog soffläge en stund före sängdax.
Pusselipuss!
Hm..Lite närmare min del av stan kan du väl allt flytta?;P
SvaraRaderaO du, jag ska ju inte fara jorden runt!