2010-03-21

En fin söndag blev det


Det blev en riktigt riktigt fin söndag för Anna-Malin. Jag vakande tidigt idag med, trots att jag satt och vrålskrattade med Elin över telefon och surfade idioter på qx till typ 1 inatt. (Gud vilka freaks det finns...)
Jag väckte Laser och vi sågs på Gustaf vid 11, sedan tog vi en prommis i Kungsparken och så hamnade vi på bästa fiket - Red Dog på Möllan. Jag älllllskar det stället, förutom att maten och kaffet är superduper så luktar där som hemma hos Momme (fast utan rök) och där är fullt av udda soffor och allmänt soft stämning. Laser och jag hängde där i flera timmar med kaffe och daimtårta och pratadepratadepratade, sedan skuttade jag hemåt, glad och lätt i kroppen.
Jag blir alltid så glad av att umgås med henne, det är som en vitaminkick, och gudarna ska veta att jag behöver såna nu...

Hem till tvättstuga och middag, sen kom älskade älskade lillasyster My och vi har systerpratat heeeela kvällen. My. Band som aldrig brister. Familj. Så liten den är, den jag har är fin.

Samtalen jag haft idag med dessa underbara människovarelser har fått mig att fundera på förhållanden. Varför man har dem, olika skäl att ha dem, till att INTE ha dem, på vad jag egentligen värderar högst. Jag har börjat förstå att min värdeskala sakta men säkert förändras, och ingen kunde vara lyckligare än jag över det.
Jag tänker inte vända ut och in på mig själv om det här, för det kan så lätt nå ögon som inte förtjänar att se de bitarna av mig, men jag är nöjd med att bilden klarnar. Att jakten på flygande tefat verkar ha slackat ner i och med mitt kraftigt ökade immunförsvar och min livströtta irritation över drama.

Nu är klockan sängdax för oss som måste upp 5. Tyvärr har jag druckit sjukt mkt kaffe idag så jag vet inte om jag kommer att kunna somna tillfredsställande tidigt, men jag får göra ett försök. En vecka till påsklovet, jag får fokusera på det...
Och tänka på de få saker som gör mig glad just nu. Allt som får en att skutta hem lätt i kroppen är värt att guldlackera. Seriöst.
Länge leve normala fungerande människor. Länge länge leve.

1 kommentar:

  1. Oj det var ett fint inlägg:)
    Blir oxå lite nyfiken på vad du kommit fram till för klokt på förhållandefronten:P

    SvaraRadera