Sitter och lyssnar på Cornelis på Spotify, och tänker på min salig morbror Thomas. Det gör jag allrid när jag hör Cornelis. De hade en hel del gemensamt, min morbror och den gode trubaduren. På gott och ont.
Hoppas det är bra där du är, Thomas. Och att det finns plats för både skelett, öronvargar och giftiga sälar. <3
.....
Nu är jag så trött igen. Och dessutom argsint som värsta jordgetingen. Jag tycker intensivt illa om folk och allt retar mig mest hela tiden. Inte för att det märks - jag har inget problem med att vara bland mina elever - som alltid är de förskonade från mina morrningar. Underligt att det är så, men bra förstås. Tvärtom gör de mig glad, korta stunder glömmer jag att verklighetens hårda band mig trycka och skrattar tills tårarna rinner. Som på dramalektionen med tekniktreorna idag, argh vad roligt vi hade!!!
Jag har även börjat spåna på den pjäs jag ska skriva för dem, och idag fick de fylla i små lappar med önskemål inför den. Till min lycka var nästan hela klassen intresserad av stora roller, de tycker det är jätteroligt och de är oväntat bra! Snacka om att årets ettor missat nåt som inte fått ha drama.. *suck*
Lillasyster är hemma i Sverige igen, hemma i Malmö. Skönt. Att ha henne där borta i Indien kändes inte alls bra. Men hon tycks ha haft det bra iaf. Och det är det viktigaste.
Har kollat resultatet på min undersökning, och jag kan konstatera att ni är ena små egon som helst vill att jag bara ska bjuda just ER på glass.. *skratt*
Jubelåsnan som svarat att jag ska lägga ner skiten (bloggen) - jag vet vem det är förresten - kan ju helt enkelt sluta läsa den. Herregud. Orka. *skakar på huvudet*
Imorgon - den efterlängtade bebisfria Moadejten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nää. Jag vill bli bjuden på öl!:)
SvaraRadera